Hastalıklar falan araya girdi derken uzun zamandır görüşemiyorduk.
2004-2018 yılları arasında önce Osmangazi'de 5 yıl ve daha sonra da Büyükşehir'de 9 yıl olmak üzere toplamda 14 yıl gibi uzun bir süre belediye başkanlığı yapan Recep Altepe ile geçen gün Ankara yolu üzerindeki özel ofisinde bir araya gelip, ortak tutkumuz olan Bursa ve Balkanlar mevzularında derin sohbetlere daldık.
Çünkü, yıllarca beraber yürüdük biz bu yollarda...
Recep Altepe bizlere Balkanların kapılarını açan adamdır. Haritada yerlerini bildiğimiz ama dünya gözüyle göremediğimiz ecdad yadigârı o mübarek toprakları görmemize vesile olmuştur. Osmanlı bakiyesi bu coğrafyadaki atalarımızdan kalma tarihi eserlerin birçoğu komünist idareler tarafından yıkılıp harap edilirken geride kalanlar bile bizlere heyecan vermektedir.
Şimdiye kadar nice hükümetler ve nice belediyeler geldi geçti ama hiçbirisi bu konulara el atmadı.
Demek ki bu işler bir şuur ve bir adanmışlık işi.
İşte bu şuur ve heyecanı Altepe'de fazlasıyla görüyoruz.
Ne yalan söyleyim, Balkan programlarındaki açılışlar sayesinde gide gele ben de bu konularda önemli bilgilere sahip oldum.
Basın mensupları olarak çok bilgilendik.
Bu nedenle Allah, Recep Altepe'den razı olsun.
***
Geçen gün gittiğimde yine yeni gelmişti Karadağ'dan.
"Başkanım ne işiniz vardı yine oralarda" diye sordum.
Oralardaki fakir-fukara, garip-gureba çocukları sünnet ettirmeye gitmişler.
Başkan diyor k;
Üstlerinde bir sünnet entarisi giydirilmiş, ayaklarında terliklerle gelmişler. Yani ayaklarında ayakkabı bile yok. Bu kadar fakirler.
Recep Altepe ve bu şuura sahip arkadaşlarının desteklerı ile bu hizmetler yürüyor.
Adamlar gelip çağırıyorlarmış; "abi nolur gelip bizim çocukları da sünnet ettirin" diye rica ediyorlarmış.
Yakında yine gidecekler.
Yıllardır bu hayır hizmetleriyle Recep Altepe uğraştığı için oraların insanları da onu tanıyor ve ondan istiyorlar.
Demek ki neymiş?
Hizmet etmek için illâ ki belediye başkanı olmak da gerekmiyormuş.
Adanmışlık gerek, dava adamı olmak gerek.
***
Altepe şu an belediye başkanı mı?
Hayır değil ama Reis'in de gözünden kaçmayan fahri çalışmaları nedeniyle ödüllendirildi ve Cumhurbaşkanının oluru ile Yerel Yönetimler Başkan Yardımcısı görevine getirildi.
Sorum üzerine ifade ettiğine göre; Marmara, Ege, Trakya... gibi bölgeler Recep Altepe'ye bağlı.
Buralarda neler yapıyorsunuz diye sordum;
Daha çok deneyim paylaşımlarında bulunduklarından söz etti.
Altepe'den iyisini mi bulacaksın?
O, uzun yıllar hem Osmangazi, hem Bursa Büyükşehir ve hem de aslında balkanların fahri belediye başkanlığını yaptı.
Her yanına gittiğimde mutlaka yanında dost ve kardeş balkan ülkelerinden gelenler olduğunu gördüm.
Tabi bu gelenlerin, Osmanlı Payitahtı kadim şehrin Şehremininden mutlaka bir istekleri vardı.
Ya cami, ya minare, ya Kuran Kursu, ya han, hamam, türbe, hazire vb. gibi...
Altepe de bu istekleri sıraya koyar ve Bursa'nın hayırsever işadamları vasıtasıyla çözerdi.
Kaç kere, Celal Sönmez'i, Fahrettin Kahraman'ı, Önder Matlı'yı,...ve daha birçok hayırsever işadamını balkanlardaki cami, minare, Kuran kursu açılışlarında yakinen görmüşümdür.
Hiç şüphesiz ki, gayet iyi biliyorum bu işlerin organizasyonunu yapan da Recep Altepe'dir.
***
Kim ne derse desin; Recep Altepe'nin Bursa ve Balkan coğrafyasındaki hizmetleri unutulmayacaktır.
Altepe çıtayı çok yükseltmiştir.
Yeni başkanımız Şahin Biba'nın da, Recep Altepe'nin tecrübelerinden faydalanıp çıtayı daha da yukarı çıkarmasını temenni ederiz.
Ne demişler; "aklın yolu birdir".
***
Altepe ile görüşmemiz bir haber konusunun çok üzerinde. Kendisinden söz aldık ; zaman zaman bir araya gelip geçmişte yapılanlar ve yapılması tavsiye edilenler ile ilgili sohbetlerimiz devam edecek.
Şunu da unutmadan belirteyim ki; Altepe, belediye başkanlığı sona erdikten sonra iki de ansiklopedi hacminde kitap bastırmış. Adları da şöyle; "BURSA 2004- 2018(Tarihin Dile Geldiği Yıllar)" diğeri de; "Balkanlarda Bursa 2004- 2018" .
Geçen bu uzun süre zarfında yapılan hizmetleri anlatan, çok güzel fotoğraflarla bezenmiş harika eserler olmuş.
Altepe'ye bundan sonraki hizmetlerinde de başarılarının devamını diliyorum.
Yorum Ekle
Yorumlar (0)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Murat SEVİNÇ
Recep Altepe ne yapıyor?
Hastalıklar falan araya girdi derken uzun zamandır görüşemiyorduk.
2004-2018 yılları arasında önce Osmangazi'de 5 yıl ve daha sonra da Büyükşehir'de 9 yıl olmak üzere toplamda 14 yıl gibi uzun bir süre belediye başkanlığı yapan Recep Altepe ile geçen gün Ankara yolu üzerindeki özel ofisinde bir araya gelip, ortak tutkumuz olan Bursa ve Balkanlar mevzularında derin sohbetlere daldık.
Çünkü, yıllarca beraber yürüdük biz bu yollarda...
Recep Altepe bizlere Balkanların kapılarını açan adamdır. Haritada yerlerini bildiğimiz ama dünya gözüyle göremediğimiz ecdad yadigârı o mübarek toprakları görmemize vesile olmuştur. Osmanlı bakiyesi bu coğrafyadaki atalarımızdan kalma tarihi eserlerin birçoğu komünist idareler tarafından yıkılıp harap edilirken geride kalanlar bile bizlere heyecan vermektedir.
Şimdiye kadar nice hükümetler ve nice belediyeler geldi geçti ama hiçbirisi bu konulara el atmadı.
Demek ki bu işler bir şuur ve bir adanmışlık işi.
İşte bu şuur ve heyecanı Altepe'de fazlasıyla görüyoruz.
Ne yalan söyleyim, Balkan programlarındaki açılışlar sayesinde gide gele ben de bu konularda önemli bilgilere sahip oldum.
Basın mensupları olarak çok bilgilendik.
Bu nedenle Allah, Recep Altepe'den razı olsun.
***
Geçen gün gittiğimde yine yeni gelmişti Karadağ'dan.
"Başkanım ne işiniz vardı yine oralarda" diye sordum.
Oralardaki fakir-fukara, garip-gureba çocukları sünnet ettirmeye gitmişler.
Başkan diyor k;
Üstlerinde bir sünnet entarisi giydirilmiş, ayaklarında terliklerle gelmişler. Yani ayaklarında ayakkabı bile yok. Bu kadar fakirler.
Recep Altepe ve bu şuura sahip arkadaşlarının desteklerı ile bu hizmetler yürüyor.
Adamlar gelip çağırıyorlarmış; "abi nolur gelip bizim çocukları da sünnet ettirin" diye rica ediyorlarmış.
Yakında yine gidecekler.
Yıllardır bu hayır hizmetleriyle Recep Altepe uğraştığı için oraların insanları da onu tanıyor ve ondan istiyorlar.
Demek ki neymiş?
Hizmet etmek için illâ ki belediye başkanı olmak da gerekmiyormuş.
Adanmışlık gerek, dava adamı olmak gerek.
***
Altepe şu an belediye başkanı mı?
Hayır değil ama Reis'in de gözünden kaçmayan fahri çalışmaları nedeniyle ödüllendirildi ve Cumhurbaşkanının oluru ile Yerel Yönetimler Başkan Yardımcısı görevine getirildi.
Sorum üzerine ifade ettiğine göre; Marmara, Ege, Trakya... gibi bölgeler Recep Altepe'ye bağlı.
Buralarda neler yapıyorsunuz diye sordum;
Daha çok deneyim paylaşımlarında bulunduklarından söz etti.
Altepe'den iyisini mi bulacaksın?
O, uzun yıllar hem Osmangazi, hem Bursa Büyükşehir ve hem de aslında balkanların fahri belediye başkanlığını yaptı.
Her yanına gittiğimde mutlaka yanında dost ve kardeş balkan ülkelerinden gelenler olduğunu gördüm.
Tabi bu gelenlerin, Osmanlı Payitahtı kadim şehrin Şehremininden mutlaka bir istekleri vardı.
Ya cami, ya minare, ya Kuran Kursu, ya han, hamam, türbe, hazire vb. gibi...
Altepe de bu istekleri sıraya koyar ve Bursa'nın hayırsever işadamları vasıtasıyla çözerdi.
Kaç kere, Celal Sönmez'i, Fahrettin Kahraman'ı, Önder Matlı'yı,...ve daha birçok hayırsever işadamını balkanlardaki cami, minare, Kuran kursu açılışlarında yakinen görmüşümdür.
Hiç şüphesiz ki, gayet iyi biliyorum bu işlerin organizasyonunu yapan da Recep Altepe'dir.
***
Kim ne derse desin; Recep Altepe'nin Bursa ve Balkan coğrafyasındaki hizmetleri unutulmayacaktır.
Altepe çıtayı çok yükseltmiştir.
Yeni başkanımız Şahin Biba'nın da, Recep Altepe'nin tecrübelerinden faydalanıp çıtayı daha da yukarı çıkarmasını temenni ederiz.
Ne demişler; "aklın yolu birdir".
***
Altepe ile görüşmemiz bir haber konusunun çok üzerinde. Kendisinden söz aldık ; zaman zaman bir araya gelip geçmişte yapılanlar ve yapılması tavsiye edilenler ile ilgili sohbetlerimiz devam edecek.
Şunu da unutmadan belirteyim ki; Altepe, belediye başkanlığı sona erdikten sonra iki de ansiklopedi hacminde kitap bastırmış. Adları da şöyle; "BURSA 2004- 2018(Tarihin Dile Geldiği Yıllar)" diğeri de; "Balkanlarda Bursa 2004- 2018" .
Geçen bu uzun süre zarfında yapılan hizmetleri anlatan, çok güzel fotoğraflarla bezenmiş harika eserler olmuş.
Altepe'ye bundan sonraki hizmetlerinde de başarılarının devamını diliyorum.