Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

'T2 hattı' ne zaman açılıyor...İşte Başkan Aktaş'tan o tarih!

Bursa Haber Gazetesi’nin Gündem Buluşmaları’nda bu kez konuk sandalyesinde Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş vardı. Aktaş, T2 metro hattında çalışmaların yoğun bir şekilde devam ettiğini, hattın yılsonu itibariye hizmete açılacağını söyledi.

Haber Giriş Tarihi: 14.02.2018 11:10
Haber Güncellenme Tarihi: 14.02.2018 16:46
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursahaber.com/
'T2 hattı' ne zaman açılıyor...İşte Başkan Aktaş'tan o tarih!

Özgür EKİNCİ

Bursa Haber Gazetesi’nin düzenlediği ve geleneksel hale gelen Gündem Buluşmaları devam ediyor. Toplantının bu haftaki konuğu Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş oldu. Mudanya yolundaki Kahve Beyaz Restoran’da gerçekleşen buluşma, Bursa Haber Medya Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Dizdar’ın ev sahipliğinde gerçekleşti. Toplantıya Bursa Haber Gazetesi yönetici ve yazarları katıldı.

200 MİLYON TL’LİK PROJE İPTALİ

Konuşmasına “Bursa Haber Gazetesi’nin ‘Gündem Buluşmaları’ etkinliği kapsamında hem gazete sahibimiz Cüneyt Bey’e hem de gazeteci arkadaşlarımıza bize bu imkanı verdikleri için teşekkür ediyorum” diyerek başlayan Başkan Aktaş, “Bursa insanımızla buluşmamıza, heyecanımızı, derdimizi hemşerilerimizle paylaşma imkanı verdikleri için ayrıyeten teşekkür ediyorum. Göreve gelmemizin üzerinden 4 aya yakın bir süre geçti. Bu süre zarfında genel değerlendirmeler yaptık. Yaklaşık 200 milyon TL tutarında projeler iptal edildi. Bu iptallerde asla ve asla körü körüne iptal edilme gibi bir durum söz konusu değil. Tamamen fayda maliyet analizi yapıldı. Şehre getireceği değer açısından işin uzmanlarıyla görüşüldü. Ekibimizle istişareler yaptık. En nihayetinde iptal edilme yönünde karar aldık. Devam edilmesi gereken projelerde ısrarla devam ediliyor. Ufak tefek revize edilmesi gereken projeler var. Bu şekilde yolumuza devam ediyoruz. Tabi bütün bunların tamamını yaparken de her ortamda ifade ettiğim bir şey var, belediye yönetmek 3P formülüyle (Para, Proje ve Personel) yapılır. Burada bir sitem kurmaya çalışıyoruz. Açıkçası Bursalılar beni görmedikleri için çok fazla tanımıyor. Tabi ‘Cumhurbaşkanı birisini getirmişse doğrudur’ diye bir düşünce var. Ama beklenti, algı iyi” ifadelerini kullandı.

TRAFİK İÇİN YENİ MASTIR PLANI

Trafikteki sorunlarla ilgili soruya Başkan Aktaş şu cevabı verdi: “Amacımız Mimar Sinan'dan bir tane metro hattını Demirtaşpaşa’ya, bir tane de Demirtaş Paşa'dan Acemlere doğru yay şeklinde inşa etmek. Şehrin üst noktasının bağladığımızda yaklaşık 4 milyarlık bir yatırım gerçekleşmiş olacak. Diğer yandan şuan 2011 senesinin trafik mastır planı yapılmış. Yeni bir firma ile anlaştık trafik mastır planımızı yapıyoruz. Trafik mastır planları 6-7 yılda bir güncellenmesi gerekiyor. Zaten mevcut plan 7 yıl olmuş. Bir gerçek de var biz mastır planın dışında bazı şeyler yapmışız. Şimdi yeni güncelleyeceğimiz planla beraber Acemler Kavşağı’nda yapılacak uygulamalar var. Geçen yine söyledim. Biz de yollar iki katlı inşallah bu planla birlikte üç katlı yollar da olacak. Bursa 3 katlı yol projeleriyle de tanışacak. Bu kavşakta bu yıl yapılan çalışmalar var. Yeni mastır planla beraber burada ilave bazı çalışmalar olacak. Bir kere bu kavşak bizim için hayati önemde. Stadyum var, ekstra şehir hastanesi yapılıyor. Öte yandan oteller var, özel bir hastane var. Eğer bu tedbirleri almazsak orada hayat durur. Tabii elimizi kolumuzu bağlayan bir nokta var stadyumun olduğu alanın kamulaştırılması meselesi onun içinde yoğun bir çalışma içindeyiz.”

T2 YILSONU AÇILIYOR

Başkan Aktaş’a sorulması için Bursa Haber Gazetesi’nin sosyal medya hesaplarında okuyucuların en çok dile getirdiği konu olan T2 metro hattının ne zaman biteceği sorusuna açıklık getiren Aktaş, şu şekilde konuştu: “T2 hattı iki etaplı şekilde düşünülmüş proje. 7 bin 400 metresi yerüstü son 700 metresi biliyorsunuz yeraltından yapılacak şekilde planlanmış. Yani bu güzergahın bu kısmına baktığınızda aslında yolcu açısından çok fazla aktif olmayacak. Oraya metro gerektirecek bir durum yoktu. Lakin bunun ikinci bir etabı var, Demirtaş OSB’ye kadar uzanan 4 bin 200 metrelik hat. Bu yapıldığı zaman orada yolcular tarafında daha aktif kullanılacak. Tabii fabrikaların bu noktadaki yaklaşımları da önemli. Öte yandan bu güzergahta kentsel dönüşümle birlikte metro yapılsaydı daha sağlıklı olurdu. Göreve geldiğimin üçüncü günü oraya denetime gittim. Hemen talimat verdim hızlı bir şekilde yolları açtık. Ancak yeni olduğum için millet anlayışla karşılıyor. Halk mevcut duruma inanılmaz sinirliler. İşte süreç onları da anlatılabilirdi onlar da bu işin içine çekilebilirdi. Dediğim gibi bence kentsel dönüşümden sonra bu projeye başlanması gerekiyordu.  Az önce 200 milyonluk projelerin iptalinden bahsettim. Aslında T2 tramvay hattını da iptal edebilirdik. Ancak yapılan çalışmaya baktık. 160 milyonluk bir ihale yapılmış, 100 milyonluk da vagon alınmış kenara konulmuş. İhale bitim tarihi Ağustos 2018, lakin müteahhit değiştiği için bu ihale bir buçuk yıl mahkemelerde dolaşmış. Şimdi 160 milyon yatırımlık kısmın 100 milyonluk kısmı yapılmış. Bana ‘Başkanım hemen bunu kapat komple asfalt dök metrobüs yap’ deniyor. 5 – 10 milyon bir şey harcanmış olsaydı açık söylüyorum kesinlikle asfaltı dökecektim. Ama 100 milyon para harcanmış. Bu proje geriye dönecek pozisyonunda değil. Lüzumsuz demiyorum. Zamanlama ile alakalı bir hata var diye düşünüyorum. O yüzden bu yılsonu itibariyle bu projeyi bitiriyoruz. Bizim gayemiz Kasım – Aralık’ta orayı açmak her şeyini bitirmek” dedi.

‘BÜTÜNŞEHİR YASASI DOĞRU’

“Bütünşehir Yasası’nın ağırlıklı destekçisi Sayın Cumhurbaşkanımızdır” diyen Aktaş, “Yüzde yüz doğru bir yasa. Şu açıdan doğru bir kere… Bir şehrin imarını, altyapısını, ulaşımının tek elden planlamak kadar doğru bir şey olamaz. Fakat yasanın uygulanması noktasında sorunlar var. Birazda o dönem belediye başkanlarımızın tavırları ile alakalı bir durum. Bana göre bazı konular belediye bırakılabilir. Büyükşehir Yasası kapsamında kabaca şunu anlıyorum. Ulaşım, turizm, şehir ekonomisi ve benzeri makro düzeyde ki programları büyükşehirler diğer kalan projeleri de ilçe belediyelerini yapması gerekiyor. Konu başlıkları doğru tanınırsa bana göre büyükşehir yasası doğru bir yasa. 3000 tane belediye 1300 tane belediye düştü. Bunu cumhurbaşkanımızdan daha kararlı hiç kimse yapamazdı. Güçlü belediyelerle bu iş yapılır. Diğer yandan Artık belediyeler ticari düşünmek zorunda yap işlet devret projeler yapmak zorunda. Bir şeyi yapmak bir boyut işletmek daha büyük bir boyut. Diğer yandan kesinlikle yapılması gereken bir şey var. Büyükşehirden ilçe belediyelerde bir şey yapıldığında kesinlikle belediye başkanına ilgili yetkililerine haber verilmesi gerekiyor. Bakın size İnegöl'den bir örnek vereyim. İnegöl’ bazen bir şey yapılıyordu hiçbirimizin haberi yok. İhalesi uygulaması projesi yapılıyor ama haberimiz olmuyordu. Ne zaman yapıldı, nereden çıktı diye bakıp kalıyorduk” dedi.

5 TANE UYDU KENT ŞART

“Öte yandan Bursa'yı rahatlatmak adına 100 – 150 bin nüfuslu 5 tane uydu kent planlanmalı” diyen Başkan Aktaş, “Uydu kentler şehrin güneyi hariç her yönde olabilir. Şimdi burada tabii bakanlıklar var. Halihazırda Karacabey'e doğru bir bölge var. Bakanlıkların onayı gerekiyor Bu bir karar meselesi. Biz yıllardır orayı bitirmeyelim diye Bursa'yı bitirdik. Hoş ovayı da bitirdik. Israrla uydu kent diyorum çünkü şehrin yoğunluğunu dağıtmamız gerekiyor. Şehri büyütmek zorundayız. Herkes heykel civarında oturmak istiyor ama 3 milyon nüfuslu bir şehirden bahsediyoruz. Bunun mutlaka hayata geçirilmesi lazım” şeklinde konuştu.

“BURSASPOR’DA BİR TUHAFLIK VAR”

Bursaspor’un durumu ile ilgili konuşan Başkan Alinur Aktaş, “Ali Bey’i (Başkan Ali Ay) burada tanıdım, çok iyi bir adam. Yani iyi niyetli, gayretli bir insan… Lakin şu an Türkiye'de bir sürü spor kulübü borç batağında; bunlardan bir tanesi de Bursaspor. Yani borçla ilgili bir dönem bütün Bursa kenetlendi, bir araya geldi. Bakanlar devreye girdi. Gene bunu yapalım. 280 milyonluk borç var. Aslında başkan borcun birazını ödedi ancak dövizdeki dalgalanmadan dolayı zarar yüksek oldu. Bir sistem kurmak lazım… Bir de bana göre bizim 2010 senesinde şampiyon olmuş bir takım, bundan 3 sene önce Fenerbahçe, Beşiktaş'a lig takımlarına hayatının transferlerini yapmış Ozanlar, Şenerler gönderen bir Bursaspor’un bu halde olması üniversitelerde tez konusu olarak okutulmalı. Bu işte bir tuhaflık var. Bu konuyla ilgili tek başıma bir şey yapamam. Ancak her ortamda taşın altına elimi sokarım ki zaten yapılması gerekenleri yapıyoruz.  Öte yandan Özlüce’deki tesisten dolayı Büyükşehir 18 milyon TL vergi cezası ödedi. O yer hazineye ait. Hazineden Büyükşehir’e verilmiş. Büyükşehir’den de Bursaspor'a verilmiş. Oradaki bir hatadan dolayı (ecrimisil) 18 milyonluk zarar oluştu” şeklinde konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.