Hava Durumu
Deutsch
Español
日本語
中文

Uzayda yaşamın sırrı çözülüyor mu?

Bilim kurgu filmlerinden aşina olduğumuz 'uzayda yaşam' fikri gerçek mi oluyor? Cassini uzay aracı, bunu kanıtlar nitelikte bir fotoğraf yayınladı.

Haber Giriş Tarihi: 02.04.2015 11:59
Haber Güncellenme Tarihi: 02.04.2015 13:00
Kaynak: Haber Merkezi
 Uzayda yaşamın sırrı çözülüyor mu?

Cassini uzay aracı tarafından çekilen fotoğrafta Enceladus’un üzerinde buz kırıklarından oluşan buz buharlarının yükseldiği görülüyor. Bu buharların gizli bir denizden çıktığı ve bu yüzden gök cisminde yaşam bulgularının olabileceği düşünülüyor.

BUZ TANECİKLERİ NEDEN ÖNEMLİ?

Çünkü buzla kaplı okyanustan yükselen buharlar, Dünya’da biyolojik yaşamı hızla başlatan kimyanın aynısına işaret ediyor olabilir. Bu toz tanecikler birkaç yıl önce Satürn’ün en geniş halkası olan E halkasında keşfedilmişti. Gezegenbilimciler bunun Enceladus’un yüzeyindeki çatlaklardan püsküren sıcak su kaynaklarından gelen materyalle beslendiğine inanıyor.

Sıcak su kaynakları da uzun süredir şüpheli olan varlığı geçen yıl Cassini uzay aracı tarafından doğrulanan yüzey altı okyanustan besleniyor.

Bu uyduları uzayda yaşam arayışında umut vadeden hedefler olarak gören NASA, Jüpiter’in uydusu Europa’daki buzla kaplı okyanusu keşfetmek üzere bir robot misyonu planının ilk aşamalarında.

Yaşanabilirlik, hatta yaşam işaretleri bulmak için Europa’nın buzunda yarıklar açabilecek teknoloji başarılı olduğu takdirde bir sonraki keşif alanı Enceladus olabilir.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.