Bu haber kez okundu.

Jeo-kimyagerler göktaşında doğada görülmemiş mineral buldu

Kaliforniyalı bilim adamları, Avustralya’da bulunan meteor incelemesinde doğada daha önce görülmemiş bir mineral keşfetti.

Kaliforniyalı araştırmacılar, Avustralya’nın Wedderburn kasabasında 1951’de bulunan ve içinde demir ve karbon minerallerinin görüldüğü bir göktaşında doğada daha önce görülmemiş bir mineral keşfetti. Uzmanlar, meteorun çarpışarak yok olan bir gezegenin erimesi sırasında oluştuğunu tahmin ettiklerini belirtti.

Uzmanlar, yeni bulunan minerale, uzay kimyası öncüsü olan Edward Scott’ın isminden hareketle ‘edscottie’ adını verdi.

Victoria müzesinde bulunan 210 gram ağırlığındaki göktaşının yongaları içinde, altın ve doğada nadir bulunan kamacite, schreibersite, taenite ve troilite gibi minerallerin bulunduğu da kaydedildi.

Göktaşının yongalarını inceleyen Kaliforniya Teknoloji Enstitüsü’nden jeo-kimyager Chi Ma ve California Üniversitesi’nden jeo-kimyager Alan Rubin göktaşının içinde daha önce doğada hiç görülmeyen ince demir karpit yongalar bulduklarını açıkladı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner234